سياستمدار كهنه كار آمريكايي حمله نظامي واشنگتن به سوريه را غيراخلاقي خواند
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 
 ران پل سياستمدار كهنه كار و نماينده سابق جمهوريخواه ايالت تكزاس آمريكا ضمن انتقاد از مداخله نظامي واشنگتن در سوريه، اين اقدام را غيراخلاقي و ناشي از بي ملاحظه گي خواند.
 
به گزارش روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز، نامزد سابق رياست جمهوري آمريكا با انتشار مطلبي در پايگاه اينترنتي موسسه متبوعش موسوم به صلح و رفاه ران پل (موسسه اي علمي و پژوهشي در راستاي مخالفت با تفكرات مداخله جويانه در سياست خارجي) از كنگره آمريكا به دليل اين كه به ويتريني براي نمايش دادن ديدگاه هاي امپرياليستي رئيس جمهوري آمريكا بدل شده است، انتقاد كرد.
وي كه از منتقدان سرسخت ماجراجويي نظامي جورج بوش رئيس جمهوري سابق آمريكا در دهه گذشته بود، سياست مداخله جويانه واشنگتن در سوريه را عامل ورشكستي كشورش دانست و از قانونگذاران آمريكايي خواست تا با اقدام غيراخلاقي و غيرمحتاطانه واشنگتن در حمله احتمالي به سوريه مخالفت كنند.
اين سياستمدار آمريكايي با تاكيد بر اين كه من موافق اين هستم كه هر گونه حمله شيميايي به ويژه عليه شهروندان وحشت آور است و هر اقدامي در كشتار و خشونت بايد محكوم شود، افزود ، به چه دليل چند صد نفري كه در حمله شيميايي به سوريه كشته شده اند، اهميت بيشتري نسبت به 100 هزار نفر از كساني كه تاكنون در درگيري هاي سوريه جان باخته اند، اهميت يافته اند و مستحق آن هستند كه به خاطر آنها سوريه مورد حمله آمريكا قرار گيرد؟
نامبرده ادامه داد : اهميت اين عده در مقايسه با تقريبا هزار نفر از مسيحياني كه توسط هم پيمانان آمريكا در سوريه كشته شده اند، چيست؟ آيا فرقي مي كند كه كسي با گاز سمي كشته شود يا همان طور كه در رابطه با تعدادي از كشيش ها و اسقف هاي مسيحي در سوريه رخ داد، از سوي اسلامگرايان تندروي هم پيمان آمريكا گردن زده شود؟
وي نتيجه گرفت كه امپراتوري آمريكا در صورتي كه اين كشور به سياست كنوني اش ادامه دهد، هم چون امپراتوري روم دچار فروپاشي و سرنگوني خواهد شد.
اين مقام آمريكايي مخالفت قاطع همه نمايندگان كنگره با صدور مجوز جنگ عليه سوريه را خواستار شد و خاطر نشان كرد كه حتي مخالفت كنگره با چنين حمله اي تغييري در اين حقيقت ايجاد نمي كند كه سياست جنگ طلبانه آمريكا غيراخلاقي و نابود كننده است.





September 4th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی